Persahabatan itu indah?




The best classmate I ever had!


Pernahkah kita semua terkenangkan saat perkenalan kita bersama sahabat - sahabat yang sentiasa menemani kita di waktu senang dan susah? Pada ketika itu, kita tidak pernah terfikir dia akan menjadi sahabat yang baik untuk kita. Bermula dengan salam, tanpa segan silu bertanyakan nama masing - masing. Saling memuji untuk menambat hati rakan yang baru sahaja berkenalan. Cuba bertanyakan latar belakang agar perbualan terus dirancakkan. Mulai saat itulah, persahabatan bermula. Itu cerita *cliche*. Ada jugak perkenalan yang tidak disengajakan seperti terlanggar. Atau ingin meminjam sesuatu. Atau sebab kerja. Terlalu banyak cara persahabatan bermula. Pada akarnya, persahabatan dimulai dengan perkenalan. Oh, rindu saat mulanya persahabatan kita semua. Jika boleh, ingin aku kembali ke saat mula perkenalan kita agar dapat kita lalui ranjau kehidupan bersama sekali lagi.

Persahabatan ada banyak risikonya. Dengan perkataan dan perbuatan kita akan menyebabkan sahabat kita gembira atau pun terluka. Mana anda pilih? Sahabat gembira ataupun terluka? Semestinya semua akan pilih gembira. Tapi tak best pula. Takde jalan cerita seperti drama - drama KOREA. Eheh. Bukan apa, "sedangkan lidah lagi tergigit, inikan sahabat handai yang mempunyai jasad berbeza". Terimalah suka duka kita bersama kerana yang terpahit dan termanis bersama adalah kenangan yang terindah.


Sahabat yang merasa senang dan susah bersama apabila diberikan amanah



Terima kasih atas kerjasama yang mantap


Apa - apa pun, jalan yang paling terbaik melalui perbuatan dan perkataan untuk sahabat kita adalah MENADAH TANGAN dan BERDOA pada Allah akan kebahagiaan dan kesejahteraan sahabat kita selalu. Semoga ukhuwah kita semua akan berkekalan selamanya. Khas ditujukan pada sahabat - sahabatku; sahabat sekolah rendah, sahabat SAMBESTARI, sahabat UNIVERSITI dan semua sahabat yang menganggap diriku dan dirinya sebagai sahabat. Ukhuwah fillah. Insya Allah.


Friends is not everything but they are anything


p/s: ada gambar tertinggal ke? Maaf, saya tidak sempurna. Yang mengaku saya sahabatnya juga akan dikenang selalu. hehe.
11 Responses
  1. tade pn gmba ak.

    kcik ati.

    ngahhaahaah.


  2. tepianmuara Says:

    errr...

    rindu...
    nak tidur dalam kelas..

    haha!


  3. tepianmuara Says:

    rindunya!!!!!!!!!!!!!!!


    haha.


  4. aeisyulillah Says:

    Hmm.. semua dah mula rasa rindu sahabat ini..


  5. aMiR LaLoQ : Says:

    wahaha gmba ak ade 2/3..bgus2 bru la ak x bduka cenggini.hehe


  6. hmm..terigt zaman sekolah dulu..bestnye!thanks dinie krn mengigatkan ana kembali..very nice memory~


  7. dEe-Nie Says:

    >shuk,

    aku truk gmbr2 kngn lme. sbb klu truk gmbr skung yg ade kau x feel r.. this is very touching post lorr. hahahaha.


  8. dEe-Nie Says:

    >anip dan wan

    tau x pe. rindu giler giler giler. bljr la jauh mne skalipun, sambest tetap di hati selamanya!


  9. dEe-Nie Says:

    >amir

    da ko pun slalu brde di smping aku.. katil sblh.. klas sme.. pgws... hikhik.


  10. dEe-Nie Says:

    >syafiqa

    hrp2 memori kite di skola x kan lupus... rse rugi sgt dlu x tgkp gmbr tyme kte smua tgh bljr.. tgkp gmbr stiap detik brde di sambest... bg ssiapa yg ade meilah share bersme.. huhu.

    btw, welcome..


  11. hahhaa..gamba zul pntg ade,,klu x nnt die bebel..haha