Ahram itu Piramid



Sebelum bertolak..
( Dari kiri: Hazmie, Ghazie, Faiz, Zarul, Raja, Deenie, Muzammil, Moja, Thaqip, Shuq )



Huh, sungguh letih hari ini. Pengalaman yang tidak boleh dilupakan sampai bila-bila. Dapat menunggang unta sambil menjelajah piramid Mesir. Sepanjang perjalanan kami, ribut pasir melanda woo. Mataku pedih! Pedih sepedihnya! Tanpa memakai sebarang spek hitam dan topeng untuk mengelakkan pasir, kami redah je! Mujur asma tidak menyerang. Alhamdulillah.


Unta ni sungguh tinggi. Baca doa sebelum tunggang. Huhu.




Sebelum masuk ke kawasan piramid, hati menanti penuh debaran dan kegirangan



Unta kami beratur! Disiplin betul!



Siapa percaya aku pernah pegang piramid? Sila angkat tangan!


Bukan senang nak pegang piramid yang besar ni!




Terapung - apung di padang pasir berbelakangkan piramid. Syok giler!




Seperti biasa, macho lagi bergaya berjaketkan PERUBATAN.


Sungguh, ini piramid! Kami duduk, kami rasa. Pengalaman yang menakjubkan.


Model Piramid




Kami diajar bagaimana menunggang unta. Besh! Besh!




Di hadapan kubur orang - orang yang membina piramid. Seram!




Bukti angin kencang bertiup, ribut pasir melanda. Rambut kami berterbangan dan mata tak boleh nak bukak. Pedih!



Bersama sphinx! Mata masih pedih, tutupkan matamu!



Padang pasir yang luas membuatkan hatiku tenang.




Balik - balik terus mandi. Habis rambut diselaputi pasir yang tebal. Rambut jadi kering dan kusut. Baju - baju pun perlu dibasuh.


p/s: Aktiviti ketiga winter break. Seronok dan paling seronok antara sebelumnya. Alhamdulillah.



3 Responses
  1. tepianmuara Says:

    salam..
    ha..sronok bercuti,nikmatilah..
    lepas nh nk ngadap bku lg..

    hmm,raja nmpk cun!hak


  2. ceit..da g piramid bersama unta!!!!!!!!!!!!!!

    jeles thp max ni..huhu

    ahh,kt cni, mne2 nk g kne bgtw snior..addeyhh..

    kn da jd balaci ni..astagha


  3. dEe-Nie Says:

    >anip

    wslm.. tu r.. pasni msuk sem 2 kne strggle btul2... ri tu panex x nak ikut gi piramid.. raja rmbut mcm korea skung..

    >hajar

    huhu.. da pegi da.. best giler.. tp aku x tau cmne leh kecoh kt imarah slngor yg ktorg pegi.. geram gak.. mcm memerli je.. hahaha...