Cairo Sports Day




Aku masuk bola tampar! Mari sokong Ain Shams!



Ain Shams menang sorak dan bendera, tetapi keseluruhan menang ke? hahaha. Takpe, tahun depan ada lagi.



Pasukan Ain Shams (merah) sedang berentap dengan Pasukan Cairo (biru). Saingan sengit!



Dig! Spike! Set! mana satu nak dengar ni? huhu. Teringat zaman lubuk aku main kat sekolah dulu. Selalu kena marah dengan FAUZUL KABIR. hahaha. Tak pasal - pasal nama KABIR keluar kat sini.




Erkk, Ain Shams kalah lagi? Kenapa takde orang yang ditinggalkan di belakang?


Akhirnya, Ain Shams kalah. Takpe, tahun depan kita cuba lagi.

Rindu gila nak main bola tampar kat sekolah dulu. Dulu, ketika aku berada di tingkatan 3, tiap - tiap petang aku main. Habis prep petang, lepas solat Asar, cepat - cepat tukar baju dan pakai kasut. Gara - gara nak berebut kod. hahaha. Selalu kalau tak ramai orang, memang main sampai 25. Kadang - kadang team aku menang, kitaorang stay. Lawan team baru. Tetapi kalau petang tu ramai orang terpaksalah main 15 dan bagi pada kedua - dua team baru yang nak main. Hmm.

Selalunya aku lah yang lubuk. ( Pengakuan yang sedar diri! haha. ) Letih jadi orang lubuk ni. Satu team ada 6 orang. Asal aku salah sikit je, 5 - 5 orang nak tegur aku. Deenie dig r! Deenie kau kena pakai bahagian sini (sambil tunjukkan bahagian mana). Deenie, kau kehadapan sikit lain kali. Jangan duduk belakang je. Aisshh, bila aku menyelamatkan keadaan takder pulak nak puji - puji. ( walaupun jarang sekali ). hahaha.



Gelanggang bola tampar SAMBEST



Ingat lagi, ada sampai satu masa tu, aku MELETUP! Aku macam tengking balik. Aku cakap 'Aku tau r! Tak payah cakap ulang - ulang! Ni semua orang nak tegur aku. Sorang dah tegur sudah r!'. Lepas tu muka aku masam sepanjang main. Sampai ke prep malam pun agak muram. Lama - lama ok. Hahaha. Mesti orang yang kena marah dengan aku tu panas gak. Kau dah r tak reti main, nak marah marah kitaorang lak. hehehe.

Apa - apa pon, tak lama lepas tu, aku rasa aku tak lubuk sangat. Sederhana. Ni semua gara - gara aku fobia nak berhadapan dengan bola yang datang. Sebab waktu aku 6 tahun, aku selalu main bola sepak dengan abang aku kat halaman rumah dengan jiran - jiran. Satu hari tu abang aku pergi tendang sekuat kuatnya kena kat muka aku. Sejak daripada tuh, aku trauma dengan segala bola yang datang. Bola tampar kira selamat sikit kalau bola tu bukan datang dengan spike. Jadi inilah antara sukan yang aku minat selepas bowling. Bowling kita baling bola ke arah pin, comfirm tak kena muka! hahahaha.


Bola selalu terkeluar sampai ke ampaian ni. Dan orang yang selalu rajin ambik, akulah! hehe.





7 Responses
  1. bowling kalo kene muka ko, bubbye la deenie.

    bhahahahhaha.

    ;P


  2. ala deenie, lubuk bukan kau sorg jer..
    aku pon.. haha


  3. hahahhahaha..ni post yg sengal giler nk mati..ade ek ko mara orang..sape ek ko marah tu..ahhhaa..nway jaga2..pasni bola bowling lak kne muka..haha


  4. dEe-Nie Says:

    >shuk

    jgn nangis2 aku x de nnt sudahla ek. hahaha.

    >wan

    hahaha. aku teringt gye ko main! tpi selubuk2 kau, kau tetap mantap!! wuu~

    >hatta

    ade.. muzammil pun ingt.. aku rse yg kne mrah truk zul kot..!! hahaha.. sbb die stu2nye yg bebel kt aku tiap kali aku salah... hahahaha.... spe ek bola bowling prnh ke blkg?? hahaha.. lawak2x..


  5. tepianmuara Says:

    salam.

    deenie,
    aku rasa kau kena balik la taun nh,
    simtom2 rindu sekolah kelihatan jelas.

    nti kte gi sekolah,
    men bola tampar,
    gi prep petang malam,
    makan kat DM,
    solat kat musolla,
    mandi kat kolah...(erk!)

    ....
    ok??
    haha..
    aku turut rindu.


  6. cyclonic17 Says:

    lubuk?????sye lg lubuk kot...hahahaha
    main bola tampar selalu x dpt bola...hahahahatakut nak main dlm court....


  7. wah...bola tampar..jom,1 team! :D