ASFAD : Ain Shams Family Day


Nama program : Ain Shams Family Day
Theme : "In fraternity, We unite!"
Hari : Jumaat
Tarikh : 5th March 2010
Tempat : Dewan Malaysia Abbasiah Kaherah (DMAK) dan padang berdekatan.

Salah satu acara yang julung-julung kalinya diadakan iaitu Hari Keluarga Universiti. Akan tetapi bagi orang Melayu sahaja. Untuk orang Arabs are forbidden. Hahaha. Hari Keluarga yang diadakan ini merupakan wasilah medan perjuangan pelajar - pelajar Universiti Ain Shams untuk merapatkan ukhuwah sesama mereka.

Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar dan insya Allah mencapai objektifnya.


Acara pagi bermula dengan sukan futsal




Mau challenge? Bak datang r weyh!


Hmm, futsal main liga. Aku mewakili rumah hijau sebenarnya. Oleh kerana tak ramai ada baju hijau, terpaksa pakai jersey biru yang dibawa khas. Rumah aku kalah. Perkh, no. terakhir. Ceyt!

Pastu, kita orang ada main sukaneka. Ada dua acara; jalinan hati dan belon amanah.

Jalinan hati ni, dia beri botol yang dipotong untuk dijadikan sebagai gayung. Keliling gayung buatan tu diikat dengan 8 tali. Dan setiap seorang mesti pegang 1 tali. Pastu cedok air dalam baldi pakai gayung buatan. Seterusnya kami semua dikehendaki untuk mengisi di dalam botol yang disediakan. Kira macam permainan mengisi air dalam botol, akan tetapi wasilahnya sahaja berbeza. Dalam kumpulan aku ni banyak tahun 5 tak silap. Memang tak pernah jumpa. Haaa, dengan adanya acara ni, maka terjumpalah mereka. Hahaha. Tengok gambar lagi senang nak bayangkan kot macam mana acara ni. Aku dapat no. 3 daripada 4. Still not ok. Adoi.
















Acara kedua belon amanah. Aku tak masuk. Permainan begitu terhad. Tapi tak mengapalah. Tengok depa semua main syok gila. Orang Arab yang ada keliling padang pun berhenti main, teruja tengok kami. Nampak mereka BATAK semacam. Mungkin kami kecoh dan riang happy gila kot. Biasalah, masa - masa ni lah untuk kami melepaskan segala tekanan jiwa yang selama ni menguburkan diri. Hahaha.





Pastu ada acara dewan. Ada ucapan, ucapan perasmian, penyampaian hadiah bagi pemenang tadi, perlantikan ketua batch dan persembahan batch. Haaa, kita orang tahun 1 menyanyi ramai - ramai lagu "Lagu Gembira - Siti Nurhaliza dan 2 by 2". Aku jadi orang bidang terjun kot dalam ni. Sebab pagi tu baru depa bagitahu kena buat lagu ni. Aku da kata awal - awal, nampaknya aku miming sahaja. Pastu gaya tengok - tengok orang lain dan tiru. Hahahaha. Nampak giler 'kebudak budakan tahun 1' ek, berlatih persembahan last minute, tak serius, terabur, bersepah. Hahahaha. Kami junior yang rindu nak jadi senior macam Form 5. Huhu. Enjoy bila semua orang ketawa dan terhibur dengan persembahan kami.










Pulang dengan hamper. Walaupun kumpulan aku kalah, tetap dapat hamper. Seronok sangat ke? Boleh bagi 3 daripada 5. Mungkin sebab baru 1st time buat. Harap - harap tahun akan datang lebih meriah.



1 Response
  1. FuadShahLim Says:

    uiks..xcter lawat ana..haha..graw2 jah..1st blood..wawawa~~