hati ini

pagi ini aku bangun,
seperti selalu,
melengkapi kehidupan selaras dengan tuntutan-Mu,
atas dasar hati yang beriman,

kini,
aku sebak menanggung derita,
bukan mohon simpati,
tetapi sebagai muhasabah untuk diri sendiri,

biar perit pahit perjuangan ditongkah,
melepaskan lelah yang berpanjangan,
untuk menuju 1 destinasi yang pasti,
syurga-Mu yang indah,

lautan pantai telah aku rentasi,
semarak api membara telah aku renangi,
jiwa resah dan gelisah sepanjang masa,
untuk mencapai ketenangan yang abadi,

sungguh! aku tidak sanggup lagi,
tetapi ingatlah Allah itu sentiasa ada,
sentiasa ada untuk aku dan kita,
sentiasa ada pada tiap waktu dan masa,

selalu ada,
selalu ada,
tika hati ini sebak merindukan-Mu,
tika hati ini sebak mencintai-Mu,

syukur hari ini hatiku masih lembut,
kerana tiap titisan untuk-Mu,
adalah tanda mengharapkan pengampunan dari-Mu,
mohon agar terus tabah dan istiqamah dalam perjuangan-Mu.

Dan sesungguhnya Allah akan menguji seseorang mengikut kemampuannya seperti yang telah tertulis di dalam Surah Al-Baqarah ayat 286 ;

“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.”....
6 Responses

  1. Alif Haris Says:

    semoga tabah memikul bebanan itu .. yakinlah .. Allah bersama orag yg sabar :)


  2. Careila Says:

    aduh...aku jugak tersentuh..:'I tabah ye..


  3. membuatkan air mata mengalir..Agungnya setiap pemberian Allah


  4. Unknown Says:

    syadu.diawal pagi mmbacany..ALHAMDULILLAAH.Salam jumaat 28 Safar 1434H


  5. Unknown Says:

    Salam Jumaat 28 Safar 1434H